måndag 25 februari 2019

Lördag och söndag

Lördag morgon vaknade jag 06:00 för att vid 06:30 tiden bege oss iväg mot raftingen i jinja. När vi väl var framme i jinja, mötte vi de tre eleverna som hade spenderat en vecka där redan. Vi åt frukost, gick igenom "resan" och satte på oss både flytväst och hjälm, sedan vart vi påväg mot startplatsen. Jag tror vi alla var lite nervösa när vi fick reda på att det fanns ett vattenfall med ett 4 meter dropp.(resten får ni se när vi har fått bilderna från raftingen). Efter raftingen vart det bara att åka tillbaka till företagets hus, där vi träffade en skön kanadensisk snubbe. Avfärd mot campimgen/mama flo var en av det roligaste åkturarna jag åkt, då vi åkte bak på en lastbil och hade "The time of our lifes". Då jag redan känner att jag sktivit tillräckligt mycket på dag ett är det dags för söndagen.
Vid 09 toden på söndagen åkte alla som skulle till kampala till red chilli igen. Vi som var kvar åkte hem till mama flo och gjorde oss hemma. Resten av dagen hände inte så mycket utan man ville bara gå och lägga sig. /N

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar